levensduur De Waard tenten
karel & simone
2004-04-20 16:59:55 UTC
Hallo,
Ik heb geen idee of hier iets algemeens over te zeggen is maar ik stel toch
de vraag maar: zijn er richtlijnen mbt de levensduur van De Waard tenten.
Wij zijn van plan een gebruikte te kopen, het aanbod varieert van jong tot
(heel) oud. Is het doek, ongeacht de gebruiksintensiteit sowieso aan
vervanging toe bij een bepaalde levensduur? Vanzelfsprekend vast bedankt
voor eventuele reacties, suggesties en overige opmerkingen.
Simone
®ivæn©hg
2004-04-20 19:49:00 UTC
Het hangt er vanaf wie de eigenaar was van de tent.
Wanneer de tent goed onderhouden is kan deze een levensduur van 40 jaar
bereiken.
Zaak is dan wel dat deze niet in de volle zon heeft gestaan danwel vochtig
is opgeborgen ook het schoonhouden van de tent is van essentieel belang.
Resten vogelpoep,modder, e.d. kunnen zo wel degelijk de kwaliteit van het
doek beinvloeden.
Vraag rustig of je de tent uitgepakt mag zien om haar op onregelmatigheden
te kontroleren. Een recente foto van de tent zou ook wel handig zijn. Het
aankoopbewijs zodat je de leeftijd kunt chekken zou ik zeker niet
uitsluiten.
Succes met je eventuele aankoop.
--
Richard.

(Die overigens niet van revanch houdt)
Simone
Michiel 56
2004-04-21 19:29:01 UTC
Post by karel & simone
[...]
Hoi Simone
Wij hebben 4 jaar geleden onze Albatros tent verkocht deze was 12 jaar oud
en hebben er ongeveer 60 weken mee gekampeerd en iwas daarna nog perfecte
staat. Het enige was dat hij wat door zwete op de naden boven de ingang, bij
zeer harde regen ( dus niet lekken) Het ging ons zeer aan het hart deze
tent te verkopen maar wilde wat kleiner.Hebben u een papagaai duiker De
waard zelf garandeert hun tenten 40 kampeer weken.
grt Michiel
Oeds
2004-04-22 06:37:16 UTC
Post by karel & simone
[...]
De Waard tenten kunnen bij goed behandelen, en dan met name tijdens de
periode dat die niet gebruikt wordt, je kampeer leven lang meegaan.
Daarbij kan het verschil maken of je er alleen de vakanties mee kampeert of
dat je er een heel seizoen mee kampeert.
Maar zeker is dat als je een (tweedehands) De Waard koopt je er nog vele
jaren plezier van zult hebben.

Oeds
Ernst
2004-04-22 12:25:17 UTC
Hallo,

Wij zijn ook zeer tevreden over onze De Waard tent, maar een leven lang,
lijkt me niet.
Wij hebben onze tent (grote Albatros) 10 jaar geleden gekocht, tweedehands,
was toen ong. 8 jaar oud.
Niet alle vakanties mee gekampeerd, per vakantie 3-4 weken.
Toen de tent vorig jaar naar de Waard moest voor een kleine reparatie hebben
ze op onze vraag hoe lang de tent nog mee kon daar een zgn. scheurproef
gedaan (op een stukje tentdoek wat niet in het oog valt en ze repareren dat
ook weer) en toen bleek dat de tent toch eigenlijk wel "op" was. Je kon
(kunt) er nog wel mee kamperen, maar of íe een zware stortbui/storm
overleeft is dan maar de vraag.
We nemen hem nu wel weer mee, en twee kleine tenten als reserve. En dan maar
kijken hoeveel jaar 'ie het nog echt uithoudt.
Groeten,
Jolanda
Simone
Piet van Oostrum
2004-04-29 22:56:36 UTC
Die van ons was na zo'n 18 jaar ook wel ongeveer op.
--
Piet van Oostrum <***@cs.uu.nl>